Tuesday, December 21, 2010

SANGAT MARAH!!!!!!!

entry ni ditulis dengan perasaan SANGAT marah, geram, sakit hati, sedih, kecewa yang tak dapat dibendung lagi. kalo presiden israel, Netanyahu ngan konco2 nya ada depan azie now rasa cam nak tumbuk2, sepak2, seksa depa sampai mati dengan cara paling
kejam.dush! dush! astaghfirullahal'azim, sabar zie..
"bukan dari kalangan kami mereka yang tiada mengambil hirau urusan Muslimin"
MARAH dengan ISRAEL, tak abis2 menyusahkan saudara2 kita di Palestin, mana perginya nilai  kemanusiaan dorang?????? tak malu ke cipta kesenangan dengan linangan airmata orang lain? dah lupa ke yang dorang tu dulu tak de negara pun kalo tak ambik hak rakyat Palestin!
dari dulu lagi dah berlaku zalim;

2;85. Kemudian kamu (Bani Israil) membunuh dirimu (sesamamu) dan mengusir segolongan daripada kamu dari kampung halamannya, kamu bantu membantu terhadap mereka dengan membuat dosa dan permusuhan; tetapi jika mereka datang kepadamu sebagai tawanan, kamu tebus mereka, padahal mengusir mereka itu (juga) terlarang bagimu. Apakah kamu beriman kepada sebahagian Al Kitab (Taurat) dan ingkar terhadap sebahagian yang lain? Tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian daripadamu, melainkan kenistaan dalam kehidupan dunia, dan pada hari kiamat mereka dikembalikan kepada siksa yang sangat berat. Allah tidak lengah dari apa yang kamu perbuat.'

5;32. 'Oleh karena itu Kami tetapkan (suatu hukum) bagi Bani Israil, bahwa: barangsiapa yang membunuh seorang manusia, bukan karena orang itu (membunuh) orang lain, atau bukan karena membuat kerusakan dimuka bumi, maka seakan-akan dia telah membunuh manusia seluruhnya. Dan barangsiapa yang memelihara kehidupan seorang manusia, maka seolah-olah dia telah memelihara kehidupan manusia semuanya. Dan sesungguhnya telah datang kepada mereka rasul-rasul Kami dengan (membawa) keterangan-keterangan yang jelas, kemudian banyak diantara mereka sesudah itu sungguh-sungguh melampaui batas dalam berbuat kerosakan dimuka bumi.'
 
GERAM bila ada pihak2 lain yang menyokong kekejaman israel. cuba kalo israel tu rampas negara dorang jugak, apa dorang rasa?!!

10;19 'Sesungguhnya mereka sekali-kali tidak akan dapat menolak dari kamu sedikitpun dari siksaan Allah. Dan Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu sebagian mereka menjadi penolong bagi sebagian yang lain, dan Allah adalah pelindung orang-orang yang bertakwa'..

SAKIT HATI tengok israel terus dengan sesuka hatinya nak menguasai Palestin, memperkotak-katikkan umat Islam terutamanya di Tebing Barat, tak abis2 lagi ka seksa saudara kami?!! dah la rampas hak orang, lebih2 pulak!!

17;4. Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israel dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakan di muka bumi ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar." 

17;37. Dan janganlah kamu berjalan di muka bumi ini dengan sombong, kerana sesungguhnya kamu sekali-kali tidak dapat menembus bumi dan sekali-kali kamu tidak akan sampai setinggi gunung. 

35;10. Dan orang-orang yang merencanakan kejahatan bagi mereka azab yang keras. Dan rencana jahat mereka akan hancur.


apa lagi yang tinggal untuk palestinians? n apa lagi yang akan diambil pasni?
SEDIH, just put ourselves in Palestinians shoes, terpaksa lalui hari2 dalam hidup mereka dengan perasaan takut, sedih, lapar, tak de kemudahan mencukupi, hidup dalam keadaan tak tahu samada esok masih ada atau tak untuk mereka sedangkan dorang pemilik sebenar Palestin. bila ada yang berani cuba pertahankan hak, mereka dipukul, ditangkap dan diseksa dengan kejam, adilkah? kalaulah azie ada banyak duit, kaya raya, ada lebih dari juta2 nak je bawak semua depa mai duk ngan azie..biar azie kongsi semua kesedihan dorang tu(T-T).. bersabarlah saudara2ku, janji Allah adalah pasti; 'inna ma'al 'usri yusra (^-^)

47;31. Dan sesungguhnya Kami benar-benar akan menguji kamu agar Kami mengetahui orang-orang yang berjihad dan bersabar di antara kamu, dan agar Kami menyatakan (baik buruknya) hal ihwalmu.

..bagaikan terdengar bait2 lagu maher zain, PALESTINE WILL BE FREE..

KECEWA bila azie tak mampu berbuat apa2 selain dari berdoa pada Allah..'kenapa seramai2 makhluk Allah di muka bumi ni tak mampu nak buat pape pada israel yang jumlahnya sedikit tu???'..dan dunia Islam terus membisu..*latest, kira2 500,000 pendatang haram Yahudi yang menetap di lebih 130 lokasi diceroboh dan dijajah rejim itu di seluruh Tebing Barat dilayan dengan baik tapi warga Palestin didiskriminasi, hidup melarat..it's not fair at all..

TAPI, PERCAYALAH, ALLAH MAHA BERKUASA ATAS SEGALA SESUATU, PASTI DIA TELAH MENYEDIAKAN RENCANA YANG SEBAIK-BAIKNYA bagi seluruh makhluk..

28;84. Barangsiapa yang datang dengan (membawa) kebaikan, maka baginya (pahala) yang lebih baik daripada kebaikannya itu; dan barangsiapa yang datang dengan (membawa) kejahatan, maka tidaklah diberi pembalasan kepada orang-orang yang telah mengerjakan kejahatan itu, melainkan (seimbang) dengan apa yang dahulu mereka kerjakan. 

29;4. Ataukah orang-orang yang mengerjakan kejahatan itu mengira bahwa mereka akan luput (dari azab) Kami? Amatlah buruk apa yang mereka tetapkan itu.

**azie minta maaf if terkasar bahasa, tapi seriusly sangat sedih tengok keadaan saudara2 kita. di Palestin. sama2 kita doakan semoga Allah melindungi mereka semua, "Tidak beriman seseorang itu sehingga dia mengasihi saudaranya seperti dia mengasihi dirinya sendiri" ...sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah yang buruk itu datangnya dari kelemahan azie sebagai hambaNya yang hina. wallahuallam.

No comments:

Post a Comment