Thursday, October 4, 2012

antara demam anggur & hujan air mata~

balik dari poliklinik damai tadi azie singgah di suatu tempat, mahu melihat sendiri apa yang hangat diperkatakan di tapah ni..kagum melihat tapah yang sederhana sahaja penduduknya menjadi begitu sibuk, bagaikan ada gathering tapah sewarjagat, wajah2 yang tidak pernah dilihat muncul dan rupa2nya ramai juga orang melayu di pekan ni (selalu nampak cina n india ja :) ).. tapah dilanda demam anggur, mungkinkah kerana tempias cameron highland yang jaraknya hanyalah sejam perjalanan ataupun penghuni tapah telah beralih arah? kawan telah terabai manakala TF telah mengambil tempat...moga akan ada persaingan yang sihat dan yang untungnya tentulah penghuni tapah :)

~~~teringat peristiwa di sekolah siang tadi, bilik guru sesta dihujani airmata bila anak2 datang memeluk dan bersalam memohon kemaafan dan dihalalkan segala ilmu yang dicurahkan bersama juraian airmata yang auranya dapat dirasakan sangat tulus mengharapkan restu guru2, tergamam n speechless seketika kerana ini pengalaman pertama azie..mereka anak2 azie yang cukup baik, betapa azie mengharapkan mereka berjaya dan menjadi insan yang berguna untuk agama dan bangsa, insyaAllah..
hampir setahun bersama tidak terasa masa begitu pantas berlalu, namun bila kad2 jemputan ke majlis2 makan malam pelajar tingkatan 3 dan tingkatan 5 dititipkan ke meja azie, i just realized dat mereka bakal meninggalkan kami, they will spread their wings bringing sesta's name, the good one insyaALLAH.. (^__^)

p/s: to my kids who are going to sit for PMR n SPM, teacher sentiasa mendoakan yang terbaik for u, teacher halalkan segalanya, teacher percaya yang pelajar yang baik dan menghormati guru pasti akan mendapat balasan yang baik dariNya, terima kasih atas segala perkongsian ilmu, i owe u too coz iv learnt a lots of things from u guyz (^___^)

lesson of the day: today's world is all about competition, sape yang lemah dan tidak berusaha untuk maju akan terus tertinggal, namun bagi yang kuat, ingatlah yang kita tak selamanya di atas :)
~tercuit hati bila anak2 form 1 boys n girls mula mendapat syndrom makcik2, begitu sibuk nak menjodohkan azie dengan keluarga mereka n sesiapa saja yang dorang kenal, hinggakan issue ni pasti diutarakan di setiap kelas, gaya cakap pun kalah makcik2 agent pencari jodoh kat kampung, cam detective pun ade, tergelak kecil bila ada form 1 n form 2 yang da mula call me 'mak ngah' n 'mama'.. sangat chomey (how i wish i had a younger sis or brother, mesti sangat seronok kan.. T__T .....
~do i look dat kesian sbb cikgu2 lain ramai yang da kawen? or am i too old now? after all, being single is not too bad, trust me...coz i have Him, The Greatest of all (^__^)

1 comment: