Saturday, February 12, 2011

my bee~

68. Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah: "Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu, dan di tempat-tempat yang dibikin manusia",

69. kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu). Dari perut lebah itu ke luar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat obat yang menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Tuhan) bagi orang-orang yang memikirkan. 

oleh itu, jom kita sama2 jadi macam lebah; makan dari yang baik dan mengeluarkan yang baik. bila hinggap pada ranting, ia tidak mematahkannya, menghisap sari bunga dan mengeluarkan madu tanpa menyengatnya, terbang dengan membawa kecintaan dan hinggap dengan membawa kasih sayang. ia mempunyai suara degungan bagaikan berita gembira dan suara desingan bagaikan ungkapan kepuasan seakan-akan ia bagaikan malaikat yang ada di langit turun ke bumi dari alam yang kekal..

to my dearest abrar, hope u'll grow up in bi'ah soleh, and please be somebody that we can be proud of as a Muslim and human being, insyaAllah. contohilah lebah, my bee (^,~)

LeBaH jAdiaN: tApI nI vErSiON tAk LeH teRbaNG (^,~)



WiTh uNcLE EnSEm aNd AuNty2 ComeY
uncle azam: lulus
aunty aim: lulus
aunty mira: lulus
yeay!! ti azie boleh makan nasi minyak cepat2 sebab semua kengkawan da lulus, it means dat dorang da ready nak jadi ibu dan ayah, comeynya..kengkawan, jangan lupa jemput azie ye (^-^)
last snap wif uncle ramzi, aunty mira & aunty aim , bye2 uncle and aunty2 yang baik ati, ti kita jumpa lagi eh..(^-^)

2 comments: