Saturday, March 6, 2010

rindu seorang sahabat

malam tadi saya telah bermimpi bertemu dengan sahabat yang telah sekian lama tidak ditemui, paling last waktu lower form dalam satu majlis reunion rasanya..sama-sama belajar di sekolah rendah dulu satu kenangan yang cukup manis buat saya, banyak pengalaman pahit dan manis bersama. apa yang lebih menngembirakan, sahabat itu kini sedang menuntut di DarulQuran (betapa di hati kecil saya ini terlalu cemburu akan peluang yang sahabat saya perolehi) belajar sesuatu yang telah lama saya dambakan (bukankah al-Quran & Sunnah itu sesuatu yang paling bernilai dalam hidup seorang Muslim?)..Ya Tuhan, betapa hambaMu ini merindukan sahabatnya yang thabat dalam perjaungan ke jalanMu itu...........

Dan barangsiapa yang mentaati Allah dan Rasul(Nya), mereka itu akan bersama-sama dengan orang-orang yang dianugerahi nikmat oleh Allah, yaitu: Nabi-nabi, para shiddiiqiin, orang-orang yang mati syahid, dan orang-orang saleh. Dan mereka itulah teman yang sebaik-baiknya.
~ 4:69 ~

No comments:

Post a Comment